Sunday, December 7, 2014

Oh, Sendal Jepit


Memang betul kisah ini.  Saya sungguh malu jadinya hehe…
Bermula disaat hendak sholat maghrib di masjid.  Saat itu hendak berwudhu, eh biasa kan di masjid ada sendal jepit yang berserakan.  Tak kirain itu sendal masjid, yaaa asal comot aja tarok di kaki.
Kemudian langsung menuju toilet.  Nah disaat keluar dari toilet dan menuju kran air wudhu, eh tiba-tiba datang seorang Bapak sembari menjinjing sendal jepit juga dan berkata….”Pak… itu sendal saya…!!!”.
Kaget dengar kata-kata itu, buru-buru saya buka sendal yang saya pakai tadi, mallu….
Dan sendal yang dia gantikan pun saya kembalikan, tak saya pakai…
Apa ibrohnya?
Jangan asal serobot
Jangan asal menduga
dan belum tentu sendal jelek di masjid adalah milik masjid hehe…
Saya :
Antonjundi | Menulis Makna Kehidupan



0 komentar:

Post a Comment